گوگل تگ منیجر چیست و چه مزایایی دارد؟

گوگل تگ منیجر چیست و چه مزایایی دارد؟، ابزارهای مختلفی برای تجزیه و تحلیل سایت وجود دارد. دسترسی به این ابزارها همیشه آسان نیست. بخصوص وقتی برای یک سایت باید از چندین ابزار استفاده کنید. برای هر ابزار باید با استفاده از یک سری روش‌های خاص، یک کد را به صورت دستی در بخشی از کد سایت وارد کنید. در برخی موارد نیز با اینکه همه مراحل را درست انجام داده‌اید دسترسی به درستی ایجاد نمی‌شود. گوگل تگ منیجر ابزاری است که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. این ابزار به کمک کسانی آمد که از ابزارهای مختلف گوگل استفاده می‌کنند. به کمک گوگل تگ منیجر شما فقط از یک ابزار استفاده می‌کنید و ویژگی‌های تمامی ابزارها را در دسترس دارید. به علاوه گوگل تگ منیجر امکانات بسیار دیگری نیز در اختیار کاربران قرار داد. در ادامه این ابزار را بیشتر بررسی کرده و کار با آن را آموزش می‌دهیم پس با ما همراه باشید.

گوگل تگ منیجر چیست؟

یک سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس را تصور کنید، این سیستم به شما کمک می‌کند بدون نیز به علم برنامه نویسی و کد نویسی بتوانید به راحتی محتواهای خود را منتشر و مدیریت کنید. گوگل تگ منیجر نیز دقیقا چنین ابزاری است. شما بدون نیاز به وارد کردن کد به بدنه سایت خود با وارد کردن کدها در تگ منیجر می‌توانید تمام کارهای خود را انجام دهید.

این ابزار برای این ساخته شد که یک سیستم یکپارچه، ساده و البته کاربر پسند ایجاد شود که بدون ابهام و پیچیدگی مشکل بتوان به راحتی از آن استفاده و آن را مدیریت کرد. گوگل تگ منیجر بسیاری از پلتفرم ها را نیز پشتیبانی می‌کند و با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

چرا باید از گوگل تگ منیجر استفاده کرد؟

به کمک این ابزار که در دیجیتال مارکتینگ زیاد استفاده می‌شود هر زمان که نیاز داشتید تگی به سایت خود اضافه کنید، تگی را در سایت خود تغییر دهید یا ابزاری را روی سایت خود نصب کنید به جای اینکه درگیر کدها شوید. بین کدهای سایت بگردید، کد مورد نظر را در ابزار پیدا کرده و تغییر می‌دهید یا کد جدید را اضافه کنید. تمامی این کارها را به راحتی و در کمترین زمان می‌توانید در تگ منیجر انجام دهید. به همین دلیل آموزش گوگل تگ منیجر مهم بوده و باید آن را در برنامه خود قرار دهید.

مزایای استفاده از گوگل تگ منیجر

تدوین تگ‌ها، اضافه کردن آنها به سایت یا ویرایش تگ‌های موجود در سایت کار ساده‌ای نیست. اتفاقا این کار به شدت پیچیده و زمانبر است. به خصوص که سایت بزرگ باشد و تگ‌های زیادی روی آن وجود داشته باشد. اگر نتوانید تگ‌ها را درست اعمال کنید، سایت شما کند شده یا آمار نادرست خواهید گرفت و همه‌ی این موارد می‌تواند برای یک کسب و کار به شدت زیان بار باشد.

  • استفاده از تگ منیجر آسان است و نیازی به تغییر در کدهای سایت وجود ندارد.
  • به علت ساده بودن کار با تگ منیجر و جدا بودن آن از سایت با تک تک صفحات درگیر نخواهید بود و سرعت کار به قدر چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.
  • قبل از انتشار هر تگ می‌توانید پیش نمایشی در تگ منیجر داشته باشید. در اینصورت می‌توانید از عملکرد درست تگ‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • هر زمان که تغییراتی در تگ منیجر انجام می‌دهید، تمام تغییرات شما آرشیو شده و شما به راحتی می‌توانید همه چیز را به حالت قبل برگردانید. در اینصورت اگر ایرادی نیز رخ دهد رفع آن آسانتر خواهد بود.
  • به کمک تگ منیجر می‌توان به کسانی که در ایجاد و مدیریت تگ‌ها همکاری می‌کنند نقش‌ها و سطح دسترسی‌های متفاوتی داد. این ویژگی از لحاظ امنیتی بسیار مهم است.
  • در تگ منیجر بسیاری از تگ‌های مهم و پرکاربرد به صورت پیش فرض وجود دارد. به همین دلیل برای استفاده از این تگ‌ها هم نیاز به دانش برنامه نویسی خاصی ندارید فقط کافیست در حد نیاز تگ‌ها را شخصی سازی کنید.