پست بلاگ چیست و چگونه می توان یک محتوای پست بلاگ جذاب داشت؟

پست بلاگ چیست و چگونه می توان یک محتوای پست بلاگ جذاب داشت؟، تا به حال به این فکر کردید که چه قدر محتوا در فضای اینترنت وجود دارد؟ طبق برآوردهایی که در سال ۲۰۱۶ انجام شده و به گزارش searchengineland دست کم ۱۳۰ تریلیون صفحه جدید در اینترنت ایجاد شده است. این عدد احتمالا در چهار سال گذشته با رشد چمشگیری هم همراه شده. ممکن است برای شما که در حال خواندن این مطلب هستید و به دنبال تولید محتوای بهتر برای بلاگ می‌گردید، این آمار ناامیدکننده به نظر برسد. شاید از خود بپرسید که چطور می‌توانم انتظار داشته باشم که محتوای من در این اقیانوس بی‌انتها دیده شود؟ 

پست بلاگ چیست؟

پست بلاگ، محتوایی است که در بخش وبلاگ یا همان بلاگ یک سایت منتشر می‌شود. پست بلاگ این امکان را فراهم کرده تا افراد و کسب و کارها، داستان برند، دیدگاه‌ها و نظرات خود را منتشر کرده و با مخاطبان خود در تعامل باشند. اما چگونه می‌توانیم برای بلاگ خود محتوای جذاب تولید کنیم؟ در ادامه همراه ما بمانید تا به این سوال پاسخ دهیم.

فرمول جادویی یک محتوای بلاگ جذاب چیست؟

تولید محتوا یک مهارت است. مهارتی که با چاشنی تجربه می‌تواند نتایج درخشانی را خلق کند. در واقع راستش را بخواهید، فرمول جادویی خاصی برای تولید محتوای جذاب چه در بستر بلاگ چه در بسترهای دیگر وجود ندارد!

اما سوالاتی هستند که قبل از انتشار محتوا و در زمان تولید آن باید بارها از خود بپرسید، سوالاتی مثل اینکه:

  • چرا باید کسی به خواندن کل این پست وبلاگ یا مصرف این محتوا ادامه دهد؟
  • چه چیزی باعث می‌شود مخاطبان من باز هم برای استفاده از محتوای تولید شده برگردند؟
  • اصلا به طور کلی این محتوا قرار است چه ارزشی را ارائه کند؟

شاید این سوالات خیلی ساده به نظر برسد، اما به جرات می‌توان گفت که پیدا کردن و عملی کردن جواب‌های درست برای چنین سوالاتی اصلا راحت نخواهد بود و باید کفش آهنین پوشیده و آماده مبارزه و تجربه کردن باشید!

با این حال ساده‌ترین تعریف از فرمول جادویی یک محتوای بلاگ خوب، محتوایی است که آموزنده و در عین حال سرگرم‌کننده باشد. محتوای بلاگ شما باید جواب سوالات مخاطبان را به خوبی پوشش دهد و در حل چالش‌هایی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند موثر واقع شود. محتوایی برنده‌ است که قبل از هر فرد دیگری برای خود شما جدید و مفید باشد. بسیاری از محتواهایی که در اینترنت وجود دارند بیشتر شبیه به شعارند و در عمل کاربردی ندارند! حتما باید تلاش کنید که حرف‌ها و راهنمایی‌های کاربردی را به مخاطبان خود ارائه کنید.