برای استفاده از گوگل منیجر به چه نکات مهمی باید توجه کرد؟، در ادامه نکات مهمی که باید در استفاده از تگ منیجر رعایت کنید را بیان میکنیم. انجام این نکات باعث میشود امکان اشتباه به حداقل برسد. شاید برخی از مواردی که در ادامه گفته شده به نظرتان بسیار ساده و غیرضروری برسد ولی همین نکات ساده تا حد زیادی باعث موفقیت خواهد شد. با ما همراه باشید.
نامگذاری برای تگها چگونه است؟
انتخاب نام مناسب بسیار مهم است. شاید اگر تازه کار باشید بپرسید چرا؟ باید بگوییم پس از مدت کوتاهی تعداد تگها، متغییرها و triggers به سرعت رشد میکند. انتخاب نامهای مناسب برای هر کدام از آنها باعث میشود نظم بیشتری داشته باشید و در زمانی که نیاز به تگ خاصی داشتید به راحتی آن را پیدا کنید.
به همین دلیل خوب است یک قانون نامگذاری برای خود تدوین کنید و بر اساس این قانون پیش بروید تا در وقت خود نیز صرفهجویی کنید. برای مثال در اسم تگ کاربرد آن را ذکر کنید برای مثال تگ آنالیتیکس برای بازدید یا تگ آنالیتیکس برای رویداد analytics event و … یا اگر تگ فقط در صفحه خاصی اجرا میشود نام آن صفحه را نیز بیاورید.
سطح دسترسی سایر افراد تیم باید چگونه باشد؟
تگ منیجر یک ابزار بسیار قدرتمند است. هر کدام از تگها در صورت انتشار اشتباه میتوانند در عملکرد سایت اختلال ایجاد کنند و سایت را با مشکل مواجه کنند. به همین دلیل کار با گوگل تگ منیجر نیاز به برنامه ریزی و تست دارد و کسانی میتوانند دسترسی کامل به این ابزار داشته باشند که به طور کامل به آن مسلط بوده و در حرفه خود متخصص باشند. ولی در یک کار تیمی نیاز است تا سایر افراد تیم نیز اطلاعاتی داشته باشند. به همین دلیل امکان محدود کردن سطح دسترسی برای اعضای مختلف تیم در تگ منیجر وجود دارد تا هر فرد با توجه به نیازهایش امکانات مناسبی داشته باشد.
استفاده از Workspace
یکی از امکانات خوب تگ منیجر این است که تیمهای بزرگ به صورت چندین تیم جداگانه میتوانند به صورت همزمان با آن کار کنند. برای مثال یک تیم روی Workspace گوگل آنالیتیکس کار کرده و همزمان تیم دیگر روی تگهای گوگل ادز کار میکند.
تگهایی که در هر ورک اسپیس ایجاد یا ویرایش میشود تنها در همان ورک اسپیس قابل مشاهده خواهد بود و سایر تیمها به آن دسترسی نخواهند داشت.
از کدهای جاوا ناشناخته استفاده نکنید
کدهای جاوا اسکریپتی که در خود تگ منیجر وجود دارد و توسط متخصصین منتشر شده است را با اطمینان و خیال راحت میتوانید استفاده کنید. اما کدهایی که از منابع ناشناس یا ناشران ناشناس پیدا میکنید را به هیچ عنوان استفاده نکنید. قبل از استفاده اینگونه کدها بهتر است آنها را به متخصص یا توسعه دهنده کسب و کار خود نشان داده و با او مشورت کنید.
به المنتهای مهم سایت ID اضافه کنید
زمانی که در یک صفحه چندین کال تو اکشن داشته باشید چنین کاری بسیار مفید خواهد بود. زیرا این کال تو اکشنها ممکن است کلاسهای css مشابهی داشته باشند. با اختصاص ID میتوان کلیک روی هر کدام از این کال تو اکشنها در گوگل آنالیتیکس را از هم متمایز کرد.
قبل از انتشار تست کنید
انتشار تگها، بخصوص تگهای جدید بدون تست و عیب یابی یک اشتباه بزرگ است. اما هنوز هم برخی افراد به علت عجول بودن یا کمبود وقت این کار را انجام میدهند. یادتان باشد، هرچقدر هم که باتجربه و حرفهای شدید قبل از تست تگها، آنها را منتشر نکنید.
تست کردن زمان خیلی زیادی از شما نخواهد گرفت در عوض خیالتان از بابت نتایج درست راحت خواهد بود.