مزایای هدایای تبلیغاتی مدیریتی ، یکی از موثرترین روش های تبلیغات به مدیران شرکتها می باشد. در این روش فرد با دادن هدیه ای خاص به شخص، نام و نشان شرکت، خدمات و کالای خود را به شخص معرفی می نماید.
معمولاً هدیه های تبلیغاتی دارای ویژگی کاربردی بودن هستند که مشتریان بتوانند از هدیه داده شده، استفاده کرده و نیازهای خود را در آن زمینه رفع نماید.
تأثیر هدایای تبلیغاتی
یک شرکت تبلیغاتی با بررسی نوع مخاطبین خود، تصمیم بر نوع هدیه گرفته و نام برند و لوگوی شرکت را بر روی هدیه چاپ می نماید. با کمی دقت می توان فهمید که یک هدیه مناسب برای مشتری، امکان بازگرداندن چندین برابر سرمایه به شرکت را فراهم می کند. هدایای مدیریتی جهت حفظ مشتریانی که در سمت مدیریت مشغول به فعالیت هستند، گزینه ای مناسب می باشد. در واقع هدایای تبلیغاتی روش استراتژیک بازاریابی می باشد که بر روی اذهان مشتریان تأثیر می گذارد. به طور کلی، از مزایای هدایای تبلیغاتی می توان به مواردی از جمله جلب رضایت مشتری، آگاهی مشتری نسبت به محصول و خدمات، تأثیر گذاری زیاد بر اذهان و جلب وفاداری نسبت به برند اشاره نمود.
ویژگیهای هدایای تبلیغاتی
هدایای مدیریتی به صورت رایگان به مدیران ارائه می شود که لوگو یا نام محصول بر روی هدیه درج می گردد. در صورتی که مخاطب یک هدیه، جامعه مدیران باشد، هدایای مدیریتی بهترین هدیه جهت تبلیغات محصول می باشد. هدایای مدیریتی می تواند نیازهای دریافت کننده که مدیران هستند را رفع نماید و به صورت کاربردی در محل کار، مورد استفاده آنها قرار گیرد. ست مدیریتی معمولاً شامل خودکار لوکس، کتب نفیس، فلش مموری همراه با بسته بندی خاص، ویژه و زیبا می باشد. شکیل و زیبا بودن هدیه تبلیغاتی با توجه به تبلیغ درج شده بر روی محصولات، ارتباط مستقیم دارد. کاربردی بودن هدیه از ویژگی هایی است که باعث ماندگاری نام لوگو بر ذهن مدیر یا فرد هدیه گیرنده می شود.
نتیجه گیری:
هدایای تبلیغاتی مدیریتی از هدایایی هستند که با ارائه به مدیران، تأثیرات زیادی بر مدیران دارد که با توجه به ویژگیهای هدایای تبلیغاتی میتوان این تأثیر را تا چندین برابر افزایش داد.