استراتژی تولید محتوا جزو یکی از مهمترین کار های دیجیتال مارکتینگ است که در مدل های مختلفی ارائه می شود.
بازاریابی محتوا
هر چه اطلاعات بیشتری از مخاطبین، علاقهمندیها و ترجیحات آنها موجود باشد، خلق محتوای مطلوب مخاطبان راحتتر خواهد بود. همچنین با داشتن تمام این اطلاعات، میتوان بخشبندی دقیقتر و متناسبتری از مخاطبین هدف ایجاد کرد. این موضوع به ما اجازه میدهد تا محتوای شخصیسازیشده متناسب با بخشبندی مخاطبان، علاقهمندیهایشان، رفتار خرید، مکان و نیازهای آنان تولید کنیم.
هوش مصنوعی در تولید محتوا
هوش مصنوعی تأتثر بسیار زیادی بر بازاریابی محتوا دارد و در سالهای اخیر توانسته مسیر بازاریابی و تولید محتوا را تا حد زیادی تغییر دهد. تاکنون تکنولوژیهای هوش مصنوعی قدرتمند بسیاری ایجاد شده اند، اما با این وجود دسترسی زیادی به آنها نداریم. یکی از مهمترین ابزارهای هوش مصنوعی که تأثیر بسیاری بر بازاریابی محتوا داشت، سیستمهای مبتنی بر یادگیری ماشین و تحلیل داده بوده است.
نیاز به استراتژی تولید محتوا
استراتژی محتوایی فقط و فقط یک برنامه زمانبندیشده محتوا برای چند هفته یا چند ماه نیست، بلکه یک استراتژی مکتوب می باشد. تعریف اهداف استراتژی تولید محتوا خصوصاً اهدافی که همتراز با اهداف کلی کسبوکارتان است. بدین ترتیب هر محتوایی که تولید میکنید به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک میکند. تعریف استراتژیهای متفاوت برای کانالهای مختلفی که موجب جذب مخاطب میشوند.
آمادگی محتوا برای جست و جوی صوتی
اگر در برنامههای روزانه خود از روش جستجو از طریق صدا استفاده نمیکنید، قطعاً سورپرایز میشوید اگر متوجه بشوید که این روش چقدر محبوب بوده و افراد زیادی روزانه از آن استفاده میکنند. عدهای معتقدند که در آینده نزدیک حداقل نیمی از جستجوهای آنلاین از طریق صدا خواهد بود. با توجه به این آمار کارشناسان بازاریابی نیاز مبرم به بهینهسازی محتوای خود در زمینه جستجوی صوتی دارند.
همکاری با اینفلوئنسرها
معمولاً افراد در همکاری با یک اینفلوئنسر انتظار دارند که آن شخص برند، محصول یا خدماتشان را در شبکههای شخصی خود تبلیغ و معرفی کند. البته که این استراتژی عالی است، اما نگرش دیگری نیز در این زمینه وجود دارد و آن استفاده از اینفلوئنسر برای تولید محتوا برای برند شما در کانالهای مختلف مثل بلاگ و شبکههای اجتماعی است. این روش مزایایی هم برای برند شما و هم برای بهبود ترافیک و فالوئرهایی که یک اینفلوئنسر برای شما جذب کرده است دارد.
این نوع از پروژههای اینفلوئنسر مارکتینگ، میتواند به سادگی به ارتقاء اعتبار کسبوکار شما کمک کند چرا که یک اینفلوئنسر موجه، محبوب و مرتبط با کسبوکار شما، به شما در دستیابی به اهدافتان کمک میکند.
دسترسی به مخاطبین با تولید محتوای عام پسند
بازاریابی محتوا فقط شامل وبلاگنویسی نیست، بلکه شامل محتوای شبکههای اجتماعی، بازاریابی ویدئویی، بازاریابی ایمیلی، پادکست و … نیز میشود. همه روزه مردم از انواع مختلف محتوا در دستگاههای مختلف استفاده میکنند. در حال حاضر محتوای ویدئویی یکی از محبوبترینهاست. محبوبیت پادکستها با سرعت در حال افزایش است.
رقابت در تولید محتوا
در این فضای رقابتی محتوای بسیاری تولید میشود و متاسفانه در این فضا ممکن است محتوای تولیدی شما در میان انبوه محتوای تولیدی رقبایتان دیده نشود. برای اینکه امسال عملکرد بهینهای داشته باشید و بهترین نتیجه را از بازاریابی محتوا کسب کنید باید در قدم اول استراتژی تولید محتوا داشته باشید، قدرت هوش مصنوعی را در نظر داشته باشید، محتوای خود را در جستجوی صوتی بهینه کنید و از مزایای همکاری با اینفلوئنسرها در ترویج محتوای تولید شده استفاده کنید.